چگونگی جراحی لثه با لیزر !

بسیاری از افراد از بیماری های مربوط به لثه رنج می برند. این افراد باید حتما برای درمان این بیماری ها، از بین بردن پلاکت ها، رسوب ها، باکتری ها و … از جراحی لثه استفاده کنند. این کار توسط راه های متنوعی از جمله روش های سنتی و مدرن انجام می شود. روش جراحی لثه با لیزر روش مدرن و امروزی می باشد. روش های قدیمی، صاف کردن سطح ریشه و یا جرم گیری را به وسیله ی جراحی معمولی لثه و با شکافتن آن انجام می دهند.  لناپ روشی برای جراحی لثه می باشد که با استفاده از لیزر انجام می شود این روش به لیزر درمانی دندان و دهان و یا لیزر درمانی لثه نیز معروف می باشد

چگونگی جراحی لثه با لیزر

بسیاری از افراد از بیماری های مربوط به لثه رنج می برند. این افراد باید حتما برای درمان این بیماری ها، از بین بردن پلاکت ها، رسوب ها، باکتری ها و … از جراحی لثه استفاده کنند. این کار توسط راه های متنوعی از جمله روش های سنتی و مدرن انجام می شود. روش جراحی لثه با لیزر روش مدرن و امروزی می باشد. روش های قدیمی، صاف کردن سطح ریشه و یا جرم گیری را به وسیله ی جراحی معمولی لثه و با شکافتن آن انجام می دهند.  لناپ روشی برای جراحی لثه می باشد که با استفاده از لیزر انجام می شود این روش به لیزر درمانی دندان و دهان و یا لیزر درمانی لثه نیز معروف می باشد. در این روش آسیب های مربوط به درمان به حداقل خود می رسد.

جراحی لثه با لیزر ۱

نحوه ی جراحی لثه با لیزر

امروزه روش جراحی لثه با لیزر بسیار پر طرفدار می باشد. در این روش دندانپزشک در کنار کار با لیزر از آب نیز استفاده می کند. برای جراحی لثه با لیزر از یک دستگاه و ابزار بسیار کوچک استفاده می شود که کار خود را بسیار با دقت انجام می دهد.

لیزر توانایی درمان هر دو بافت نرم و سخت را دارد به همین جهت گستردگی زیادی در باب درمان لثه دارد.

دندانپرشک زمانی که بخواهد جراحی لثه با لیزر را انجام بدهد روی بافت های لثه مقدار کمی آب می پاشد و در واقع  بر روی بافت ها اسپری می کند. استفاده از آب به این دلیل می باشد که می توان از آسیب دیدن بافت های سالم لثه جلوگیری کرد. بسیاری از پزشکان از این روش در کنار روش های قدیمی و سنتی استفاده می کنند تا نتیجه ی بهتری از کار خود بگیرند.

روش های قدیمی از تیغ برای بریدن بافت های لثه استفاده می شده است اما در روش مدرن و لیزر این اتفاق نمی افتد به همین جهت بیمار می تواند بدون استرس درمان خود را انجام دهد.

افراد اگر بخواهند درمان خود را به طور کامل انجام دهند حتما باید درمان دوره ای که به صورت ۳ ماهه می باشد را انجام دهند و به مراقبت ها و توصیه هایی که دندانپزشک به آن متذکر می شود عمل کنند.

مزایای جراحی لثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر مزیت های فراوانی دارد که باعث شده است بیماران و پزشکان برای جراحی لثه بیشتر به استقبال این روش بروند. استفاده از این روش از نظر منطقی و عقلانی بسیار مناسب تر از روش های قدیم می باشد.

یکی از مزیت های مهم در جراحی لثه با لیزر دقت بسیار بالای آن در عمل جراحی می باشد. دندان پزشک می تواند با استفاده از این روش می تواند به صورت کاملا دقیق بافت هایی از لثه را که عفونی و یا آسیب دیده اند را درمان کنند و در زمان درمان به بافت های سالم آسیبی وارد نکنند.

یکی دیگر از مزیت های این روش راحتی و آسایش بیمار می باشد. در این روش بیمار اضطراب چندانی از جراحی لثه با لیزر ندارد، زیرا این روش هیچ دردی برای بیمار به وجود نمی آورد. حتی ممکن است دندانپزشک هیچ گونه بی حس کننده ای را برای بیمار استفاده نکند. دندانپزشک در این روش بعد از اتمام کار دیگر نیازی به بخیه زدن ندارد از این نظر نیز بیمار راحت و آسوده می باشد.

در جراحی لثه با لیزر هیچ گونه تورمی در قسمت لثه و دهان بیمار به وجود نمی آید.

در روش جراحی لثه با لیزر دوره ی درمان بسیار کوتاه تر می باشد و بیمار بعد از مدت زمان کوتاهی سلامتی خود را باز می یابد.

ضد عفونی کردن دهان نیز از دیگر مزایای استفاده از این روش نسبت به سایر روش های قدیمی می باشد. ضد عفونی کردن در این روش به این صورت می باشد که لیزر انرژی خاصی از خود ساطع می کند که همین انرژی بعد از برخورد به بافت ها گرما ایجاد می کند و باعث از بین رفتن باکتری ها و میکروب ها در دهان و لثه می شود.

انرژی که لیزر از خود ساطع می کند حتی این توانایی و قابلیت را دارد که رگ های خونی که در زمان عمل باز شده اند ببندد و به سرعت بهبود آن کمک کند. همچنین با این توانایی از عفونت ها بعد از عمل به صورت چشمگیری جلوگیری می کند.

فرد بیمار بعد از جراحی لثه با لیزر می تواند به سرعت به کارهای روزمره خود رسیدگی کند و هیچ دردی را نیز تحمل نکند.

 

قیمت جراحی لثه با لیزر

قیمت جراحی لثه با لیزر مسلما از جراحی به روش های قدیمی بالاتر می باشد. این تفاوت قیمت به دلیل دستگاه های گران قیمت تر لیزر می باشد. علاوه بر قیمت بالای خود دستگاه ها، مراقبت و نگهداری، قطعات و تیپ هایی که برای بیمار استفاده می شود نیز گران تر و پر هزینه تر می باشد. علاوه بر تمام موارد بالا، افرادی که از لیزر استفاده می کنند باید مهارت خاصی در کار خود داشته باشند و دقت بالایی نیز داشته باشند به همین جهت هزینه ی بیشتری نیز می طلبند.

اگر فردی که از این دستگاه استفاده  می کند روش کار با آن را بلد نباشد و یا خطایی مرتکب شود به دستگاه آسیب می رساند و البته باید بدانید که به بیمار هیچ گونه آسیبی نمی رسد. تعمیر دستگاه های لیزر نیز بسیار هزینه ی بالایی دارد.

پزشک بعد از انجام معاینه و آزمایش های لازم و عکس برداری هزینه ی انجام جراحی لثه با لیزر را برای بیمار بازگو می کند.

بیماران به دلیل نداشتن درد و استفاده نکردن از تیغ بیشتر متمایل به درمان با لیزر می باشند. افراد زمانی که نیاز به جراحی دارند استفاده از لیزر را ترجیح می دهند زیرا این روش احتیاج به استفاده از تیغ ندارد و با استفاده از لیزر برش لثه انجام می شود و بعد از انجام عمل جراحی نیز نیازی به بخیه زدن ندارند. یکی دیگر از دلایلی که افراد به این روش بیشتر تمایل دارند عدم بروز مشکلاتی مثل آفت، تبخال، زخم و سایر آسیب ها بعد از عمل جراحی می باشد.

نظر بدهید

(0 نظر)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *